17 Aralık 2018 Pazartesi

Lady Bird (2017) Eleştirisi

***SPOILER İÇEREBİLİR***

dün sıkıntıyla izlenecek film araştırırken karşıma Lady Bird filmi çıktı. Geçen sene izleme fırsatı bulamadığımı hatırlatıp başladım izlemeye. Bir çok önemli ödüle aday olmuş be bir kısmını kazanmış bir film. Şimdi gelelim filme.. Başlamadan önce bu blogun amacı film hakkında detaylı bilgiler vermek değil, beğendiğim filmleri paylaştığım kişisel bir blogdur.

Çok ahım şahım orijinal bir film değildi onunla başlamak istiyorum. Klasik bir hollywood filmi ama kesinlikle bu filmi herkes izlemeli! diye hissettiğimi hatırlıyorum.
işlenilişi ve akıcılığı bu filmi özel ve diğerlerinden farklı gibi hissettiriyor. Filmi izlerken

Bir filmi izlerken dikkat ettiğim öncelik karakterlerin bir özgünlüklerinin olması. Bu filmde olan her karakterin kendine özgü bir dünyaya bakışı ve tarzı var. Başrolümüz Lady Bird’de saçlarından giyim tarzına kadar her şeyiyle orijinal. Bu filmi izleyen herkesin mutlaka kendinden bir parça bulabileceğine inanıyorum. 

Benim kendime en yakın bulduğum karakter kesinlikle Lady Bird. Nasıl anlatsam bilemiyorum ama gerçekten çok orijinal bir kızdı ve düşünceleri yapmak istediği şeyleri ve hayallerini kendime fazlasıyla benzettim. 

Filmdeki oyunculukları çok beğendim. Herkes rolünü gerçekten iyi oynamış. Timothee Chalamet. Hepimizin başına gelmiştir, bir filmi izlerken oyuncu sanki hep aynı karakteri oynuyormuş gibi gelir. Sanki kendisi gibi. Ama Timothee için böyle bir şey söz konusu değil. Call Me By Your Name ve Interstellar’da da harika ve birbirinden gerçekten farklı karakterleri oymuyordu.

Saoirse Ronan’da harika bir performans sergilemiş bu filmde. Onun yerine başkası Lady Bird karakterini yansıtabilir miydi bilemiyorum. Film aslında çok da güzel konulara değiniyor. Arkadaşlar, Aile, o günün ekonomik durumu ve cinsellik üzerine. Lady Bird’in annesi gibi biri olmamaya çalışması, kalbinin kırılması, yeni ve ‘popüler’ arkadaşlıklar için eski arkadaşını satması, ilk birlikteliği, kendi ayaklarının üzerinde durmaya çalışması. Ayrıca sinematografisi de çok hoşuma gitti. Renkler ve görüntüler gerçekten harikaydı.

bu filmi gerçekten çok beğendim. izlerken kesinlikle nasıl bittiğini anlamayacaksınız. Çok da duygulandığım sahne vardır özellikle annesinin havaalanında son kez kızına koşması ve kızının gitmiş olması. ve o son sahne. . Ayrıca filmde babasının söylediği çok güzel bir laf vardı. “Haklı olmak önemli değil. Önemli olan doğru olmak”

bu sözle kapanışı yapacağım kendinize iyi bakın ayrıca günlüğüm için tık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder